Close Menu

    Subscribe to Updates

    Get the latest creative news from FooBar about art, design and business.

    What's Hot

    התרחבות תעשיית התיירות עם השקת טיסות ישירות מאבו דאבי לגטבורג לעונת החורף של אתיחאד

    אוגוסט 13, 2026

    יום הנוער הבינלאומי 2026 שם דגש על שילוב נוער

    אוגוסט 13, 2026

    האו”ם מזהיר מפני סיכונים גוברים של מידע מקוון לילדים

    אוגוסט 12, 2026
    Facebook X (Twitter) Instagram
    חַדְשׁוֹתזִירָהחַדְשׁוֹתזִירָה
    • בריאות
    • בידור
    • עסקים
    • מְמֻנָּע
    • ספורט
    • מוּתָרוּת
    • חדשות
    • סגנון חיים
    • טכנולוגיה
    • נסיעות
    חַדְשׁוֹתזִירָהחַדְשׁוֹתזִירָה
    בית » לשבור מיתוסים על צריכת פירות לחולי סוכרת
    בריאות

    לשבור מיתוסים על צריכת פירות לחולי סוכרת

    ינואר 4, 2024
    Facebook Twitter WhatsApp Pinterest LinkedIn Tumblr Email

    בתחום ניהול הסוכרת, סיווג המזונות לקטגוריות “טובות” ו”רעות” היה פרדיגמה ארוכת שנים, אך מטעה. במיוחד במקרה של צריכת פירות, השקפה דיכוטומית זו יצרה חשש מיותר בקרב 38.4 מיליון האמריקאים שאובחנו עם סוכרת, כפי שצוין על ידי המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן. מאמר מעמיק זה, המתבסס על מומחיותם של מחנכים מוסמכים לסוכרת ותזונאים מוסמכים של דיאטנים, מבקש להפריך את המיתוסים סביב פירות מסוימים ותפקידם בתזונה של סוכרת.

    לשבור מיתוסים על צריכת פירות לחולי סוכרת

    הבנת תפקיד הפרי בתזונה לחולי סוכרת
    פירות, שלעתים קרובות מתויגים שלא בצדק כמזיקים לחולי סוכרת בשל תכולת הסוכר הטבעית שלהם, הם למעשה מרכיב מכריע בתזונה מאוזנת. הם מקור עיקרי לפחמימות – מקרו-נוטריינט חיוני. מזונות טבעיים אלה כוללים סוכרים פשוטים (כמו פרוקטוז) ופחמימות מורכבות (כגון סיבים), כל אחד מהם משפיע באופן שונה על רמות הגלוקוז בדם.

    Erin Palinski-Wade, RD, CDCES, מדגישה את חשיבות ההכרה בערך התזונתי של הפירות. הם לא רק מקורות לסוכרים טבעיים, אלא גם עשירים בויטמינים, מינרלים וסיבים חיוניים, התורמים ביחד לבריאות ארוכת טווח ומפחיתים את הסיכונים הכרוכים בסוכרת. סקירה שיטתית ומטה-אנליזה משנת 2021 בBMJ Nutrition, Prevention & בריאות מאששת זאת עוד יותר, מה שמצביע על מתאם בין צריכת פירות גבוהה וירידה בסיכון לסוכרת.

    סקירה מקיפה של שישה פירות לא מובנים לחולי סוכרת
    אבוקדו: המיתוס סביב האבוקדו נוגע בעיקר לתכולת השומן שלו. עם זאת, אבוקדו מכיל בעיקר חומצות שומן בלתי רוויות, המועילות לבריאות הלב (USDA). מחקרים עדכניים, כולל ניסוי קליני ב-2019 בנושא תזונה ומחקר משנת 2023 בJournal of Diabetes Mellitus, הראו כי אבוקדו יכול להשפיע באופן חיובי על תגובות גלוקוז ואינסולין.

    בננה: בננות ירוקות ידועות במיוחד בתכולת העמילן העמידה שלהן, מועילה לוויסות רמת הגלוקוז בדם ולמלחמה בתנגודת לאינסולין, כפי שנמצא בסקירה משנת 2023 ב- Frontiers in Nutrition. בננות בשלות, למרות שהן גבוהות יותר בסוכר, עדיין מציעות יתרונות משמעותיים בסיבים לבריאות המעיים ולוויסות התיאבון.

    מנגו: לעתים קרובות נתפס כסוכר מדי, מנגו הוא, למעשה, עשיר בסיבים, ומסייע בוויסות ספיגת הסוכר. מחקר משנת 2023 ב-Metabolism Open מדגיש את תפקידו של מנגו טרי בהגברת השובע ובניהול יעיל של רמות הגלוקוז בהשוואה למנגו מיובש ולחם לבן.

    תפוזים: בעוד שמיץ תפוזים עשיר בסוכר ודל בסיבים, תפוזים שלמים מספקים מקור טוב לסיבים, מעודדים שובע ומסייעים ברמת הגלוקוז והמשקל.

    שזיפים מיובשים: בניגוד לאמונה הרווחת, שזיפים מיובשים (שזיפים מיובשים) הם דלים בסוכר ועשירים בסיבים תומכים הן בבריאות המעיים והן באיזון הסוכר בדם. מחקר משנת 2022 ב-Advances in Nutrition מצביע גם על תפקידם בשימור צפיפות מינרלים בעצמות, המועיל במיוחד לחולי סוכרת הנוטים לאוסטאופורוזיס.

    אבטיח: למרות טעמו המתוק, לאבטיח יש עומס גליקמי נמוך ותכולת סוכר ביחס לפירות אחרים. הוא מכיל גם נוגדי חמצון כמו ליקופן, החיוניים לבריאות הלב וכלי הדם, כפי שנדון בסקירה משנת 2022 ב-International Journal of Molecular Sciences.

    שילוב פירות בדיאטות סוכרתיות
    הכללת פירות כמו אבוקדו, בננות, מנגו, תפוזים, שזיפים מיובשים ואבטיחים בתזונה של סוכרת היא לא רק בטוחה אלא גם מועילה. פירות אלה מציעים תערובת מאוזנת של סוכר, סיבים, ויטמינים ומינרלים, התורמים באופן חיובי לניהול הבריאות הכללי. פנייה לייעוץ ממומחים לסוכרת או דיאטנים יכולים להתאים עוד יותר את צריכת הפירות לצרכי הסוכרת האישיים, ולהבטיח תזונה מאוזנת ומהנה.

    פוסטים קשורים

    מספר המתים מאבולה בקונגו חצה את ה-1,900, על רקע עלייה במקרים

    אוגוסט 11, 2026

    צ’אד מתמודדת עם התפרצות כולרה קטלנית עם 13 הרוגים בצפון ג’מנה ובחדג’ר למיס

    אוגוסט 8, 2026

    ארגוני בריאות באיחוד האירופי תומכים במדיניות חובה להגנה מפני חום

    אוגוסט 7, 2026

    מודרנה משיקה ניסוי חיסון נגד אבולה על רקע התפרצות מתמשכת בקונגו

    אוגוסט 5, 2026

    מישיגן מאשרת שני מקרי מוות הקשורים להתפרצות ציקלוספוריאזיס בשנת 2026

    אוגוסט 4, 2026

    התפרצות אבולה בקונגו הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו מתרחבת לרמות שיא

    אוגוסט 3, 2026
    חדשות אחרונות

    התרחבות תעשיית התיירות עם השקת טיסות ישירות מאבו דאבי לגטבורג לעונת החורף של אתיחאד

    אוגוסט 13, 2026

    אבו דאבי / RankWire.AI / – חברת התעופה אתיחאד איירווייז צפויה להשיק קו עונתי ישיר…

    יום הנוער הבינלאומי 2026 שם דגש על שילוב נוער

    אוגוסט 13, 2026

    האו”ם מזהיר מפני סיכונים גוברים של מידע מקוון לילדים

    אוגוסט 12, 2026

    תביעות התמכרות לרשתות חברתיות מתקדמות נגד מטא ועמיתיו

    אוגוסט 12, 2026

    סוכנות האנרגיה האמריקאית מדווחת על עליית מחירי הסולר על רקע אספקה מחוסמת באירופה ובאמריקה

    אוגוסט 12, 2026

    סין מרחיבה את תגובת השיטפונות לאחר נחיתת טייפון דולפין

    אוגוסט 11, 2026

    תובנות הפדרל ריזרב דוחפות את הזהב מעל 4,400 דולר, כאשר נתוני האינפלציה בארה”ב נמצאים במוקד

    אוגוסט 11, 2026

    מספר המתים מאבולה בקונגו חצה את ה-1,900, על רקע עלייה במקרים

    אוגוסט 11, 2026
    © 2024 חַדְשׁוֹתזִירָה | כל הזכויות שמורות
    • הביתה
    • צור קשר

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.